szpinak

Szpinak

Jedno z najbardziej znanych zielonych warzyw liściastych, Szpinak jest doskonałym źródłem tiaminy, niacyny, kwasu foliowego i cynku, a także bardzo dobrym źródłem witaminy A, ryboflawiny, wapnia, żelaza i magnezu. Popularny składnik zielonych koktajli, ceniony z powodu jego łagodnego smaku

Szpinak jest jednym z najbardziej dostępnych warzyw zielonych. Doskonale poprawia pracę jelit. Z uwagi na zawartość karotenu i neoksantyny, jest pomocny w walce z rakiem prostaty.

Znakomite źródło:

Witaminy K, witaminy A, witaminy C, witaminy B2, witaminy B6
Manganu
Kwasu foliowego
Magnezu
Żelaza
Wapnia
Potasu
Przeciwutleniaczy
Białka (zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy)
Substancji włóknistych

Dla wielu konsumentów uważany jest jako podstawowy składnik zielonych smoothies. Surowy szpinak posiada łagodny, lekko słodki smak, któremu przypisuje się działanie odświeżające, natomiast gotowany szpinak nabiera bardziej wyraźnego, kwaśnego smaku. Występuje w kilku odmianach: cząber, szpinak o delikatnych liściach, szpinak nowozelandzki, odmiana Baby, itp. Nieważne, którą odmianę wybierzesz, zawsze będzie to szpinak warzywny (Spinacia oleracea) i będzie zawierać wszystkie niezbędne dla Twojego organizmu składniki odżywcze.