jarmuz

Jarmuż

Ceniony przez wielu koneserów jako najbardziej pożywne liściaste warzywo zielone, dostępne powszechnie w sklepach spożywczych. Jarmuż zawiera przeciwutleniacze, karoteny i substancje fitochemiczne, szczególnie zaś bogaty w luteinę, zeaksantynę, i wiele innych ważnych składników odżywczych. Jarmuż to też "pełne białko", zawierające wszystkie niezbędne aminokwasy.

Jarmuż jest jednym z najbardziej wartościowych odżywczo warzyw zielonych, dostępnych z ogrodzie lub sklepie spożywczym. Zawiera wielkie ilości przeciwutleniaczy, karotenów oraz substancji fotochemicznych. Ta zielenina staje się jednym z najpopularniejszych składników zdrowych zielonych koktajli i posiłków.


Znakomite źródło:

Witaminy K, witaminy A, witaminy C
Potasu
Żelaza
Manganu
Wapnia
Przeciwutleniaczy: luteiny i zeaksantyny
Białka (zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy)
Substancji włóknistych

Jarmuż jest szczególnie cennym wyborem w sezonie zimowym, na chłodniejsze dni, kiedy ujawnia swój słodkawy smak, niewyczuwalny w cieplejszych porach roku. Rekomendujemy, aby robiąc zakupy, wybrać jarmuż, którego liście są zabarwione na ciemno, a unikać roślin z liśćmi pożółkłymi i zwiędniętymi. Ogólnie rzecz biorąc, jarmuż o mniejszych liściach wydaje się być bardziej łagodny w smaku, niż jarmuż o liściach większych, bardziej dojrzałych.
Warzywo to powinno być przechowywane w postaci suchej, w plastykowej torbie z wilgotnymi listkami ręcznika papierowego, a przed przyrządzeniem powinno się go dokładnie umyć.