botwina

Botwina (botwina szwajcarska)

Dostępna we wszystkich kolorach tęczy botwina jest pełna tiaminy, kwasu foliowego, cynku, błonnika, witaminy A, witaminy C, witaminy E, witaminy K, ryboflawiny, witaminy B6, wapnia, żelaza, magnezu, fosforu, potasu, miedzi i manganu


Choć ściśle spokrewniona ze szpinakiem i burakami, botwina, powszechnie określane jako botwina szwajcarska, charakteryzuje się nieco bardziej wyrazistym smakiem. Zawiera duże ilości witamin i minerałów, oraz naturalny sód. Doskonały wybór, zarówno dla początkujących konsumentów zielonych smoothies, jak i weteranów, oraz fantastyczna opcja w technice smażenia stir fry (na maksymalnie rozgrzanym oleju).

Bardzo wydajne źródło:

Witaminy A, witaminy C, witaminy E, witaminy K,
Witaminy B6, witaminy B2
Kwasu foliowego
Tiaminy
Sodu
Wapnia
Magnezu, żelaza, manganu, potasu, fosforu, cynku, miedzi
Białka
Substancji włóknistych

Botwina jest powszechnie dostępna w wielu różnych odmianach i kolorach. Chociaż najlepsze warzywa wyrastają w czasie letnich miesięcy, od czerwca do sierpnia, botwina jest dostępna przez cały rok, a nawet można zaobserwować botwinę rosnącą miesięcy zimowych. Jak w przypadku większości zielonych liściastych, najlepiej przechowywać Chard sucha, przechowywana w torbie z wilgotnym ręcznikiem papierowym. Podczas liście mogą zachować świeżość przez kilka dni w lodówce, łodygi może trwać dłużej, gdy usunięto z liści.