kapustawarzywna

Kapusta warzywna (collard)

Często spotykane warzywo zielone, doskonałe źródło białka, tiaminy, niacyny i potasu, a także bardzo dobre źródło błonnika, ryboflawiny, witamin, kwasu foliowego, wapnia i manganu.

Kapusta warzywna jest nie tylko częścią rodziny kapust, ale ma taką samą nazwę botaniczną, jak jarmuż. Jak wszystkie kapusty, charakteryzuje się wspaniałymi właściwościami odżywczymi. Warzywo to posiada niezwykle cenne składniki odżywcze (organiczno-siarkowe) i przeciwutleniacze, bardzo użyteczne w profilaktyce raka.

Niezwykle cenne źródło:

Witaminy K, witaminy A, witaminy C, witaminy E
Niacyny
Potasu
Tiaminy
Kwasu foliowego
Manganu
Wapnia
Ryboflawiny
Białka (zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy)
Substancji włóknistych

Choć dostępna przez cały rok, kapusta warzywna jest najlepsza w miesiącach chłodniejszych miesiącach, od stycznia do kwietnia. Należy wybierać rośliny o twardych liściach, które są jasne i ciemne. Unikaj liści olbrzymiej wielkości, generalną zasadą jest: im mniejsze liście, tym są one bardziej delikatne, o łagodniejszym smaku. Kapustę warzywną należy umyć bezpośrednio przed spożyciem. Można ją przechowywać przez kilka dni, lecz z czasem liście mają tendencję do stawania się bardziej gorzkimi.