salatarzymska

Sałata rzymska

Bardzo popularna i łatwo dostępna odmiana sałaty, często nazywana „królem sałat”. Cenne źródło kwasu foliowego, błonnika, witaminy A, witaminy C, witaminy K, witamin z grupy B oraz manganu. Sałata rzymska jest znana jako żywność zdrowego serca.

Jeśli chcesz wzbogacić wartość odżywczą i kremową konsystencję twojego smoothie, bez zauważalnej zmiany smaku, to sałata rzymska, znana również jako sałata długolistna, jest właśnie tym idealnym dodatkiem. W porównaniu z innymi sałatami, sałata rzymska plasuje się na samym szczycie, z najlepszym profilem odżywczym. Wyróżnia ją bardzo łagodny smak i kolor.

Niezwykle cenne źródło:

Witaminy K
Witaminy A
Witaminy C
Witaminy B1, witaminy B2
Kwasu foliowego
Manganu
Chromu
Potasu
Żelaza
Kwasów tłuszczowych omega 3
Substancji włóknistych

Sałata rzymska jest jednym z najłagodniejszych liściastych warzyw zielonych. Z tego powodu jest to powszechne wykorzystywana do przyrządzania zielonych smoothies, również jako dodatek zwiększający ich kremową konsystencję. To warzywo, z uwagi na wysoką zawartość kwasu foliowego, witaminy C, beta-karotenu, potasu i błonnika, ma znaczący wpływ na zdrową pracę naszego serca. Sałatę rzymską można przechowywać w lodówce, w stanie suchym, do 7 dni. Należy pamiętać, aby sałatę rzymską trzymać z dala od owoców wytwarzających etylen, takich jak jabłka i gruszki, ponieważ etylen powoduje brązowienie jej liści.